عدم حضور سیمان و فولاد از بورس باعث کاهش قیمت مسکن می شود

تیتر 20- مهردودی بزرگپاش با بیان اینکه در حال واگذاری زمین برای ساخت مسکن در روستاها هستیم، اظهار داشت: در حوزه ساخت و ساز مسکن در بافت های فرسوده باید اقدامات زیادی برای جبران برخی معوقات سال های گذشته انجام شود.

وی با یادآوری اینکه در اجرای طرح های ساخت مسکن و بازسازی بافت های فرسوده به شهرداری ها کمک می کنیم، افزود: موضوع بیمه مسکن و ساختمان به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است و در واقع به صنعت ساختمان کمک می کند. .

وی با اشاره به اینکه مجموعه ۱۹ نفره مشوق های توسعه و رشد ساخت و ساز تهیه و ابلاغ شده است، گفت: هر جا که این بندها نیاز به اصلاح داشته باشد می توانیم در شورای عالی شهرسازی این بندها را اصلاح کنیم.

بزرگ پیشنهاد تسهیلات بانکی را یکی از انگیزه های توسعه ساخت و ساز مسکن ارزیابی کرد و گفت: شناسایی زمین های بلااستفاده داخل شهر که سال هاست ساخته نشده است و تعیین هدف این زمین ها حائز اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در نظر گرفتن پکیج های بلندمرتبه سازی در شهرهای منطقه ضروری است، گفت: مکان هایی که در معرض بلندمرتبه سازی هستند باید شناسایی شوند، در حال حاضر 5 شهر کشور مورد بررسی قرار گرفته است. مصوب شورای عالی بلندمرتبه سازی

وی کنترل و ساماندهی مشاوران املاک، کنترل بازار و مصالح و خروج سیمان و فولاد از بورس را در کنترل و کاهش قیمت مسکن مهم دانست و گفت: طی چهار ماه گذشته قیمت مسکن رشد در بسیاری از شهرها منفی بود.

بزرگپاش افزود: یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت مسکن قیمت تمام شده مصالح ساختمانی است که این مهم در دستور کار جلسه هفته آینده شورای عالی مسکن قرار گرفته و با حضور رئیس جمهور در مورد آن بحث و تصمیم گیری می شود.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون منابع طبیعی باید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن همکاری همه جانبه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حوزه ساختمان های تخریب شده و خانه های روستایی باید طرح نهضت ملی مسکن سازی در بسیاری از استان ها از جمله مازندران تسریع شود که ساز و کار شهرداری ها و موسسات بانکی می تواند ساخت مسکن در بافت های فرسوده شهر را گسترش دهد. .

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مسئولان باید کاربری مسکونی زمین هایی را که 20 سال است در شهرها ساخته نشده جدی بگیرند ادامه داد: حتی در شهرهای کوچک نیز 3 تا 4 هکتار زمین وجود دارد. او به دلیل کاربری مسکونی بدون هیچ گونه فعالیتی رها شد.

بزرگ پاش با اشاره به فعالیت غیرقانونی مشاوران املاک در شمال گفت: کنترل بیشتر مشاوران املاک نیاز جدی به ساماندهی عرضه و قیمت مسکن است چرا که یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت ساختمان های مسکونی غیرقانونی است. فعالیت های مشاورین املاک

وی از تکمیل و جمع بندی قانون ساماندهی اجاره بها و مسکن خبر داد و گفت: موضوع مهم دیگری که مناطق باید به آن توجه کنند اجرای قانون جوانی جمعیت با واگذاری زمین است.

وزیر راه و شهرسازی اصلاح قانون بیمه مسکن را در کاهش قیمت در بازار مسکن بسیار مهم دانست و از شورای تشخیص و شورای نگهبان در این زمینه قدردانی کرد./تسنیم

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما