tipadbanner

فناوری هولوگرام سه بعدی و کاربرد آن بعد نگار ایرانیان

حال که با تعریف هولوگرام سه بعدی چیست آشنا شدین باید بدانیم فناوری هولوگرام سه بعدی چیست؟ فناوری هولوگرام و هولوگرام سه بعدی در مکان‌های مختلف ازجمله همایش‌ها، اجلاس‌ها، دانشگاه‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها و شرکت‌ها کاربردهای زیادی دارد. به‌طورکلی می‌توان از این دستگاه برای اهداف تبلیغاتی، بازاریابی، تجاری، اطلاع رسانی، رقابت، برندسازی، تجاری، فرهنگی و کودکان استفاده کرد. هولوگرام های سه بعدی اولین مرتبه توسط شخصی به نام امیت لی ساخته شده اند که یک فیزیکدان آمریکایی بود. امیت لی این هولوگرام ها را با استفاده از امواج لیزر ساخت، ساخت این محصولات در سه مرحله فیزیکی، هنری و شیمیایی انجام می شود. شبرنگ وحید، انواع هولوگرام سه بعدی را در ابعاد مختلف با بهترین کیفیت در کمترین قیمت عرضه می کند. فرآیند ساخت هولوگرام در شبرنگ وحید با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می شود.

سرگرمی آموزش، طراحی و همکاری مهندسی، و همینطور محصول راه اندازی این لیست ادامه می یابد. این مدل ها چهره یادگیری را به خوبی تغییر داده و نقش مهمی در افزایش جمعیت یادگیرنده داشته و همچنین فرصت مناسبی برای یادگیری در هر زمان یا مکان تهیه کرده است. به تازگی، پیشرفت های تکنولوژی نقش مهمی در بهبود روند آموزشی ایفا میکنند. به عنوان مثال ما موسسه های آموزشی زیادی را میبینیم که از ابزارهای پیشرفته فناوری مانند صفحه نمایش لمسی، و نرم افزار های جدید و… استفاده میکنند. برای ساخت هولوگرام از زوایای متعدد یک شی تصاویر متعدد رنگی گرفته شده و این تصاویر به خطوط اینترنتی ارسال می شود. در نمونه های آزمایشگاهی تصاویر در قاب پلاستیکی شفاف قرارمی گیرند و در زمان اندکی بازسازی می شوند.

ایجاد صفحه نمایش پروژکتور برای ساخت هولوگرام

محققان می گویند ، هولوگرافی سه بعدی همچنین می تواند توسعه چاپ سه بعدی را افزایش دهد. این فناوری می تواند سریعتر و دقیق تر از چاپ سه بعدی لایه به لایه سنتی ثابت شود ، زیرا چاپ سه بعدی حجمی امکان پیش بینی همزمان کل الگوی سه بعدی را فراهم می کند. سایر کاربردها شامل میکروسکوپ ، تجسم داده های پزشکی و طراحی سطوحی با ویژگی های نوری منحصر به فرد است.

بسته به نوع کاربری و نیازهای شما، ممکن است بهترین جایگزین برای لیبل های هولوگرامی سه بعدی متفاوت باشد. اما در کل، برای جایگزینی لیبل های هولوگرامی سه بعدی، می‌توان از لیبل هایی با تکنولوژی های مختلف استفاده کرد. به‌عنوان مثال، لیبل های QR Code که امکان ذخیره اطلاعات بیشتری را دارند، می‌توانند به جای لیبل های هولوگرامی سه بعدی استفاده شوند. به هر حال، انتخاب جایگزین مناسب برای لیبل های هولوگرامی سه بعدی باید بر اساس نوع محصول و نیازهای شما تعیین شود. در حال حاضر، لیبل هولوگرام سه بعدی به عنوان یکی از روش های امنیتی مهم برای جلوگیری از تقلب و جعل محصولات، استفاده می‌شود. با توسعه تکنولوژی، لیبل های هولوگرام سه بعدی با ویژگی های بیشتر و قابلیت های پیشرفته تری همراه شده‌اند.

  • اگر فیلم شما در حال نمایش باشد، باید شکل سه بعدی آن را بتوانید ببینید.
  • شرکت خانه چاپ چکاوک با نام تجاری آذرهولوگرام ، به دلیل دارا بودن خط کامل تولید هولوگرام در داخل کشور با بالاترین سطح امنیتى موجود زمان چاپ هولوگرام و فروش هولوگرام به کم ترین زمان کاهش پیدا کرده است.
  • فیلم تمام‌نگاری ظاهر شده یا تمام‌نگاشت، شباهتی به منظره اصلی یا موضوع اصلی ندارد به این دلیل که هرگاه موضوع مورد عکاسی، صفحه‌ای صاف و منعکس‌کننده نور باشد، تصویر روی فیلم مجموعه‌ای از رشته‌های روشن و تاریک خواهد بود.

از این لیبل‌ها به همراه مهر برجسته غالبا برای رسمی کردن گواهی نامه‌ها استفاده می‌شود و برای سفارش آن‌ها نیاز به ارائه نامه رسمی می‌باشد. در شکل مقابل، سمت چپ تصویر لیبل هولوگرام و وسط محل چسبانده شدن لیبل بعد از جدا نمودن از محل و لیبل‌های سمت راست خود لیبل بعد از جدا شدن از محل می‌باشد. Mayeter Media به عنوان یک شرکت با فناوری پیشرفته، تعداد زیادی پتنت اختراع، پتنت ظاهری، حق چاپ نرم افزار و گواهینامه های CE/Rohs را به دست آورده است. Mayeter در حال حاضر بیش از 3000 مورد مختلف را در سراسر جهان انجام داده است که تجربه غنی در این صنعت دارد. این فناوری آینده‌ می‌تواند دروان جدیدی از عصر تله‌پرزنت واقع‌گرایانه را رقم بزند.

استفاده از این هولوگرام های سه بعدی نه تنها به دلایل امنیتی و محرمانه محبوبیت دارد بلکه راهی برای دیده شدن یک برند خاص در بازار نیز می باشد. با استفاده از این فناوری هولوگرام، شرکت ها میتوانند تصویر برند و محصول خود در بازار را افزایش دهند. آنها به مشتریان خود اجازه میدهند هولوگرام منحصر بفرد محصولات خود را بشناسند . به گونه ای که مشتریان وفادار، در بین برندهای رقیب قادر به شناسایی یک برند خاص باشند. در نهایت، استفاده از برچسب هولوگرام سه بعدی نسبت به برچسب های سنتی، مزایای بسیاری دارد. با این حال، باید در نظر داشت که تضمین امنیت محصولات تنها با استفاده از یک نوع برچسب انجام نمی‌شود و نیاز به ترکیب آن با سایر روش‌ها و اقدامات مرتبط است.

هولوگرام های ۳D خود را در زندگی روزمره خود درمی یابند که در تبلیغات صفحه نمایش، به عنوان دستیار دیجیتال یا در تنظیمات بالینی استفاده می شود. در شکل خالص آن، هولوگرافی نیاز به استفاده از نور لیزر برای روشن کردن موضوع و برای مشاهده هولوگرام به پایان رسید. در یک مقایسه ی جانبی در شرایط مطلوب، یک تصویر هولوگرافی بصری از موضوع واقعی قابل تشخیص نیست. سطح میکروسکوپی جزئیات در طول حجم ثبت شده از فضا می تواند بازتولید شود.

آشنایی با پاکت امنیتی

این ماده هزاران مرتبه باریک تر از موی انسان است که با تابش نور بر مقیاس های نانو تصاویر هولوگرام متحرک سه بعدی ایجاد می کند. این نور هم چنین به سطوح الکترونیکی دیگر همانند تلویزیون و گوشی های هوشمند تابانده می شود. بزرگان تکنولوژی به کمک فناوری هولوگرافی سه بعدی نسل جدید جی 5 توانسته ان اژدهایی را طراحی کنند. این اژدها در افتتاحیه بیس بال در کشور کره جنوبی از پیش چشمان حاضرین عبور کرده و همه را مبهوت خود نموده است.

محققان می گویند ، اکنون محققان MIT روشی جدید برای تولید هولوگرام تقریباً بلافاصله ایجاد کرده اند – و روش مبتنی بر یادگیری عمیق آنقدر کارآمد است که می تواند با یک چشم به هم زدن روی لپ تاپ اجرا شود. علاوه بر محصولات و کالاهای گفته شده، اگر هولوگرام بر روی این اسناد و مدارک نصب نشود، امکان جعل و کپی برای دیگر افراد فراهم می گردد. از جمله دیگر کاربردهای مهم هولوگرام های سه بعدی می توان به استفاده در موزه ها، فروشگاه های بزرگ، نمایشگاه های صنعتی و تجاری و جلسات معرفی محصول اشاره کرد. روش ساخت تصاویر سه بعدی در این دستگاه با فن های چرخنده ( هولوفن ها ) تفاوت دارد. با توجه به قدرت بصری و تأثیرگذاری فن هولوگرافی سه بعدی 150 سانتیمتری، کاربردهای آن تنها به خلاقیت شما و نیازهای خاص هر صنعت و محیط محدود نمی‌شود.

با توجه به توانایی این فن هولوگرافی سه بعدی در جلب توجه و خلق جذابیت بصری، شما می‌توانید از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی و تبلیغاتی موثر استفاده کنید. همچنین، در رویدادها، نمایشگاه‌ها و تجمعات عمومی، می‌توانید با نمایش تصاویر سه بعدی جذابیت بیشتری برای مخاطبان خود ایجاد کنید. صنعت تبلیغات از تکنیک های جدید هولوگرافی برای ایجاد تصاویر هولوگرافی سه بعدی برای تبلیغات به جای تصاویر و گرافیک های 2D قدیمی بهره گرفته است. تبلیغ با هولوگرام های سه بعدی برای هر محصولی جذاب است و باعث جلب توجه مشتریان می شود. تبلیغات با استفاده از این هولوگرام ها می توانند در انواع مختلف از جمله اشکال ، اندازه ها و رنگ های مختلف طراحی شوند. هولوگرام سه بعدی نمایش سه بعدی هر اشیایی می تواند باشد که در آن می توانید از اختراع یا طرح جدید خود رونمایی کنید و اجسام و تصاویر را به گونه ای به نمایش بگذارید که بیننده تصور می کند تصاویر در هوا معلق هستند.

روش های مختلف تبدیل تغییرات در انتقال به یک تغییر در شاخص شکست (که به عنوان “سفید کننده” شناخته می شود) توسعه داده شد که هولوگرام های بسیار کارآمد را تولید می کرد. سیستم نمایش سه بعدی ساخته شده توسط دانشمندان کانادایی، قابلیت تبدیل یک تصویر تمام اندازه و ۳۶۰ درجه از انسان به هولوگرام بدون نیاز به هیچ‌گونه هدست یا آیینه‌های با حرکت سریع شدند. هولوگرام‌ های گذری وقتی نور تک‌رنگ (فقط با یک طول موج) به آن‌ها برخورد می‌کند، تصویر ۳ بُعدی تولید می‌کنند. هولوگرام‌های بازتابی وقتی لیزر یا نور سفید از سطح آن‌ها منعکس می‌شود، این تصویر سه بُعدی را تولید می‌کنند. هولوگرام از مدل های سه بعدی ( با همان اندازه) بوجود می آیند و ترکیبی از عمق و رنگ را نمایش می دهند. به دلیل جلوه شگفت انگیز سه بعدی، این محصول به طور گسترده در
برنامه تبلیغاتی مانند مرکز خرید، نمایشگاه، کنفرانس انتشار، فروشگاه اختصاصی و غیره …

در این مدل هولوگرام پس از کندن هولوگرام از جای نصب شده کلمه باطل شد یا VOID نمایان می گردد . چاپ‌های هولوگرافیک کوچک، مانند نمونه­‌های اسناد هویتی و کارت‌های اعتباری، را می­توان با هزینه­‌ای متوسط ایجاد کرد. چاپ‌های هولوگرافیک بزرگ، مانند مواردی که مهندسین از آنها استفاده می­‌کنند، می­توانند بالغ بر 3000 دلار باشند. در ادامه کاربرد این هولوگرام را در صنایع مختلف برای شما شرح می دهیم. برای نشان دادن اصالت کالاهایی همچون پوشاک، قطعه های سخت افزاری و نرم افزاری، جواهرات ، لپ تاپ و کامپیوتر،ساعت، تلفن همراه و دیگر کالاها برند سازی به وسیله هولوگرام لازم و ضروری می باشد. معمولا در صحنه های نمایش و محل هایی که قرار است تصاویر هولوگرام به نمایش درآیند نیاز است تا تغییراتی بوجود آید و ابزارهایی برای انعکاس تصاویر به صحنه نمایش اضافه شوند.

نقطه قوت این وسیله این است که برای مشاهده تصاویر سه بعدی در این دستگاه نیازی به عینک های مخصوص نیست. اگر با دنیای تبلیغات بخصوص تبلیغات در فضاهای رقابتی آشنا باشید حتما می دانید یکی از دغدغه های برند ها و کسب و کارها بیشتر دیده شدن و شناخته شدن  در بین رقبا است. بدین منظور استفاده از ابزار های نوین ساخته شده می تواند بیشترین تاثیر را بر روی ذهن مخاطب گذاشته و برگ برنده را نصیب کسب و کارهای خاص کند. پیش از این درمورد استند های هوشمند لمسی و یا کیوسک های لمسی و تاثیر مثبت آن بر روی تبلیغات  توضیحاتی ارائه شد.

در ادامه توضیحات کاملی درمورد هولوگرام های سه بعدی ارائه داده و نحوه خرید یا اجاره آن را شرح می دهیم. در حال حاضر در کشور ما نیز ابزارهای مورد نیاز برای ساخت تصاویر سه بعدی وارد بازار شده و شرکت هایی که آن را مشاهده می کنند بسرعت بعنوان یک برگ برنده در تبلیغات از آنها استفاده می کنند. فن های هولوگرام سه بعدی برای ایجاد تصاویر سه بعدی روشی مخصوص به خود دارند. این فن ها یک بخش چرخنده ی با وزنی بسیار سبک دارند که مانند پنکه های خنک کننده با سرعت زیاد می چرخد.

هولوگرام سه بعدی یک نمایشگر سه بعدی در فضای باز است که برخلاف فیلم‌های معمولی نیازی به عینک خاصی ندارد و بدون آن برای همه قابل مشاهده است. با هولوگرام‌های سه بعدی می‌توان تصاویر، محصولات و اشیاء را در فضای واقعی و متحرک شناور کرد، این فناوری برخلاف فیلم‌های رایج از همه جهات قابل مشاهده است به طوری که با حرکت بیننده در همه جهات، هولوگرام یک تصویر واقعی می‌شود. پروژکتورهای نمایشگر هولوگرافیک سه بعدی یک راه حل عالی برای برجسته سازی هنگام تبلیغ محصولات شما هستند. این فناوری بصری جدید و نوآورانه، روشی را ایجاد کرده است تا ضمن جلب توجه بیشتر مخاطب ، محصول خود را به طور موثر نمایش دهید. از یک آرم ساده گرفته تا یک فیلم هولوگرام سه بعدی پیچیده که قسمت های مختلفی از محصول شما را نشان می دهد از جذاب ترین روش ها برای جذب مخاطب است.

با استفاده از فناوری هولوگرام سه بعدی، میتوان با نمایشی 360 درجه از محصول در قالب تصویری دارای عمق های مختلف، کالا را به دید عموم گذاشت و توجه حاضرین در نمایشگاه را به محصول خود جلب کرد. اگر می خواهید با طرز ساخت هولوگرام سه بعدی کوچک برای خود، با شیوه کار آن ها بیشتر آشنا شوید می توانید با کمک گوشی موبایل خود اقدام به ساخت آن کنید. برای ساخت نمایشگر سه بعدی یک طلق بسیار تمیز برداشته و به صورت هرم در آورید و آن را روی گوشی خود قرار دهید و جسم مورد نظر را درون آن قرار بدهید. در نهایت خواهید دید که نمایشگر سه بعدی هولوگرام کوچک شما آماده استفاده است و پروژه ساخت هولوگرام سه بعدی شما به همین راحتی به پایان رسید. هنگامی که یک هولوگرام به نصف برسد، صحنه تمام می تواند در هر قطعه دیده شود.

می توانید برای یک طرف با زاویه 90 درجه و یا یک دید تمام طرفه به زاویه 360 درجه ایجاد کنید تا به بهترین شکل محصول خود را ارئه دهید. تحولات سریع در فناوری ارتباطات و اطلاعاتی تکنولوژی (ICT) از جمله ایده و خلق هولوگرافی و فناوری هولوگرام سه بعدی، تغییرات زیادی در بسیاری از زمینه های زندگی انسان ها ایجاد کرده است. به طور کل از این دستگاه برای اهدافی چون تبلیغ، بازاریابی، کسب و کار، اطلاع رسانی، رقابت، برند سازی، تجاری و فرهنگی و کودک می توان استفاده نمود. در کسب و کار ها نیز برای تمامی مشاغل مناسب و کاربردی است که در ادامه چند مورد آن را بیشتر بررسی می کنیم. فن آوری هرم هولوگرافیک سه بعدی باعث می شود محتوای دیجیتال ۳D زنده بماند که آیا آن را در داخل یک لوله شیشه ای یا در هوا نازک معلق است. از یک زاویه دید ۳۶۰ درجه ای به منظور جابجایی فیزیکی اشیاء معلق، هولوگرام های ۳D اجازه می دهند تا کاربران با محتوای کاملا متفاوت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

اما تکنولوژی جدید این امکان را به ما می دهد که طرح مورد نظر را پس ازگذشت سال ها دنبال کنیم. می توان تصاویر هولوگرام متحرک سه بعدی را در یک زاویه ی مشخص و نه به طور مستقیم مشاهده کنید. اگر عنصر تصویری هولوگرام کوچک است به مراتب زاویه دید مورد نظر برای تماشای آن بزرگتر خواهد بود. تیم تحقیقاتی rmit با همکاری با موسسه تکنولوژی بلژیک تصاویر هولوگرافی به ضخامت کمتر از 25 نانو متر را تولید کردند (ضخامت یک برگه حدود نانو متر است ). این تصاویر هولوگرافی پس از ادغام با یکدیگر در جهات مختلف با طول موج های متفاوت بصری نمایش داده می شوند.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما